Felanmälan på Campus BMC
Det är inte ovanligt att något går sönder eller inte fungerar som det ska. Det är viktigt att alla tar sitt ansvar och anmäler de fel man upptäcker, så att vi kan åtgärda felorsak.
- Akademiska Hus - fel på huset (fasta installationer)
- Intendenturen - fel på löst möblemang, dragskåp, blinkande lysrör etc.
- Universitetsgemensam IT - it-relaterade problem
Felanmälan till intendenturen
- Fel på lös inredning och utrustning (möbler, blinkande lysrör, labbutrustning) anmäls direkt till tekniskt stöd
- Fel på dragskåp anmäls till dragskap@bmc.uu.se
- AV-support och uppstartsstöd anmäls till av-support-bmc@uu.se
- Övriga funktioner och kontaktuppgifter inom intendenturen hittar du här
- Typ av fel
- Vilken grad av brådska
- Rum/Plats
- Anmälarens namn
- Anmälarens telefonnummer
Felanmälan till Akademiska Hus

Fel på fasta installationer (avlopp,el,hiss,kyla,värme, fast köksutrustning, brandsläckningssystem, nödutrymningsskyltar) görs via Akademiska hus webbformulär
Ladda ned Akademiska Hus app "Mitt Campus"
Med appen kan du enkelt kan hitta kontaktuppgifter, skapa och följa din felanmälan. Du kan också ta del av nyheter och annan praktisk information om campus och byggnader där du befinner sig. Appen är gratis och finns för både Iphone och Android-mobiler.
Universitetsgemensam IT (UIT)
UIT arbetar med gemensam ärendehantering för att se till att du får hjälp så snabbt som möjligt och fördelar frågor och arbete inom avdelningen.
Behöver du stöd och hjälp med IT-frågor
- I första hand besök Medarbetarportalen för information och guider Stöd och service - IT och telefoni
- Felanmälningar, beställningar och frågor kontakta itsupport@uu.se eller telefon 018-471 44 00